Khamis, 1 Oktober 2009

Pengalaman ngeri di hari lebaran

Pada hari raya kedua yang lalu saya telah mengalami suatu pengalaman yang sangat ngeri dan dasyhat. pada petang itu, saya keluar untuk melawat rakan di kupang, namun apabila sampai pada suatu selekoh, saya melihat 3 kelibat lelaki sedang mengekori seorang perempuan dengan menaiki motosikal. Pada mulanya saya tidak mengesyaki apa-apa, kemungkinan gadis itu sahabat mereka. Namun selang beberapa ketika, apabila tiba di kawasan pinggir hutan, lelaki di bahagian hadapan telah itu telah merentap beg tangan gadis itu, lantas menentang sehingga gadis itu jatuh bergelimpangan dari motosikal lalu menghilangkan diri. Saya terkaku, seolah-olah tidak percaya dengan apa yang telah berlaku di hadapan saya ketika itu. Tanpa membuang masa saya bergegas untuk membantu gadis itu, tangannya patah terulai, tetapi mujurlah gadis itu masih bernyawa. Saya bertindak dengan menghubungi ambulans. Dalam beberapa ketika ambulans pun tiba lantas membawa gadis itu ke hospital. Selepas 4 hari kejadian itu, 3 peragut itu telah berjaya di tahan oleh polis, yang memalukan ketiga-tiga peragut itu ialah orang Melayu. memang memalukan bangsa Melayu..........

2 ulasan:

  1. kadang kadang kita akan terjumpa sesuatu peristiwa yang tidak di duga akan terjadi.... banyak banyak la kita tolong menolong,

    BalasPadam
  2. wahhh...jenal jadi superhero la...wah bangganya aku...tapi tolong panggilkn ambulns ja...erm boleh la...besar jugk phala ko kan jenal

    BalasPadam